یکشنبه ۴ آذر ۱۳۸۶ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

محمدرضا منصوریان: شکست کشتی آزاد در باکو نشان داد برنامه‌های گذشته یا خوب و دقیق نبوده یا اینکه درست پیاده نشده است.

محمدعلی صنعتکاران، قهرمان اسبق جهان و المپیک که تقریباً تمامی رده‌های مدیریتی در کشتی را پشت سر گذاشته، در بازگشت دوباره‌اش به ایران مذاکرات مفصلی با محمدرضا یزدانی‌خرم، رئیس فدراسیون کشتی انجام داده و2 پست کلیدی در این فدراسیون را در اختیار گرفت.

 او در حال حاضر نایب‌رئیس فدراسیون و مدیرفنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی است و از قرار معلوم رئیس کشتی هم اختیارات فراوانی به وی داده است. خودش می‌گوید: من یک نظامی‌ام و رعایت سلسله مراتب از جمله چیزهایی است که همیشه در زندگی آن را مورد توجه قرار می‌دهم.

 با قصد خدمت به کشتی آمده‌ام. یزدانی‌خرم هم به من اختیارات زیادی داده است. اما او فرمانده کشتی است و من بدون مشورت با ایشان هیچ کاری انجام نمی‌دهم.

 صنعتکاران در حالی از دوستی دیرینه و صمیمانه خود با رئیس فدراسیون کشتی سخن گفته است که وی در طول سال‌های گذشته به دلیل شرایط خانوادگی کمتر توانسته به صورت ثابت و طولانی در کنار کشتی باشد. این چهره نامی این بار نیز بدون آنکه سخنی از شرح وظایف خود به میان آورد، همه هدف خود را کسب سهمیه بیشتر و موفقیت کشتی ایران در المپیک 2008 پکن عنوان کرده است.

 شاید به همین دلیل است که عده‌ای سرنوشت صنعتکاران در فدراسیون یزدانی‌خرم را نظیر منصور مهدیزاده می‌پندارند و معتقدند زمان فعالیت وی در کشتی فقط تا بازی‌های المپیک است. صنعتکاران در تازه‌ترین اظهارات خود حرف‌های جالبی زده است:

  • مربیان تیم‌های ملی چه نظری در این باره دارند؟

در ابتدای کارم با مربیان و مسئولان تیم‌های آزاد و فرنگی صحبت‌هایی داشتم که تمامی آنها نیز با این موضوع موافق بودند و همگی با اتفاق‌نظر اعلام کردند که به دنبال پیاده کردن قانونمندی در تیم‌های ملی هستند و علاقه‌مندند شایسته‌سالاری در تیم‌ها حاکم شود.

  •  بنابراین از این پس دیدارهای انتخابی پررنگ می‌شود.

 همان‌طور که گفتم دیگر هیچ کشتی‌گیری بدون حضور در مسابقات انتخابی صاحب دوبنده تیم‌ملی نخواهد شد.

  • معزی‌پور به عنوان سرمربی تیم‌ملی مورد تأیید شماست؟

 او از افراد باتجربه و زحمتکش کشتی است که کاملاً مورد تأیید من است. وی مربیانش را با مشورت من انتخاب کرد و مطمئنم با نظم و انضباطی که در اردو حاکم خواهیم کرد، موفق هم خواهند شد.

  •  چرا سرمربیان تیم‌های جوانان و نوجوانان انتخاب نمی‌شوند؟

 طبق ابلاغ و شرح وظایفی که دارم، انتخاب سرمربی تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی با من خواهد بود. همین هفته نیز سرمربیان تیم‌های کشتی آزاد جوانان و نوجوانان را انتخاب خواهم کرد و سپس در خصوص ابقا و حمایت از سایر کادرها نیز طی نشست‌هایی با مسئولین تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

  •  استعفای منصور مهدیزاده و آینده کمیته فنی.

 استعفای او و اینکه آیا مورد قبول مسئولان قرار خواهد گرفت یا خیر، اصلاً به من مربوط نمی‌شود و دوست هم ندارم وارد این گونه بحث‌ها شوم. تصمیم‌گیری در این خصوص به مافوق من ارتباط دارد و خود یزدانی‌خرم است که این موضوع را حل خواهد کرد. اما در خصوص آینده کمیته فنی باید اعلام کنم این کمیته نباید دائمی باشد و فقط در مواردی خاص تشکیل خواهد شد.

  • دلیل شکست کشتی آزاد در باکو؟

شکست کشتی آزاد در باکو نشان داد برنامه‌های گذشته یا خوب و دقیق نبوده یا اینکه درست پیاده نشده که در این خصوص نیز باید کار کارشناسی و دقیق صورت بگیرد.

  • آیا از وجود محمد بنا در کشتی فرنگی استفاده می‌کنید؟

 بنا، مربی زحمتکشی بوده که خدماتش به این رشته مشخص است اما در خصوص انتخاب او یا افراد دیگر فعلاً هیچ صحبتی نمی‌کنم.

  • اما شما در بحث انتخاب کادرهای فنی شایسته‌سالاری را در اولویت قرار داده‌اید.

 مطمئن باشید هرکسی که توانایی و لیاقتش را داشته باشد در آینده به کار گرفته خواهد شد.

  • حاشیه‌های کشتی خیلی زیاد شده است.

 اولین و مهم‌ترین هدف و برنامه‌ام دور کردن حاشیه‌های موجود در کشتی است که در این بین رسانه‌ها نیز نقش مهمی می‌توانند داشته باشند. در این چند ماه باقی‌مانده باید با تمرکزی خاص کارهای‌مان را انجام دهیم.

کد خبر 37480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز